امروزه افراد به محض شنيدن نام يك برند يا شركت در اولين اقدام، به سراغ سايت آن ميروند. از همين رو داشتن وب سايت، يك ضرورت به شمار ميرود. وب سايت شركتي شما، در دسترسترين فضا براي مردم و از سوي ديگر بهترين فضا براي نشان دادن ميزان تخصص و حرفه اي بودن شماست..با سايت استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.
اعتبار
زماني كه يك شركت به صورت حرفهاي به ارائه خدمات ميپردازد، داشتن وب سايت با كيفيت براي آن شركت، اعتبار به همراه ميآورد. به همين ميزان اگر يك شركت، هيچ وب سايتي براي خود نداشته باشد، ضعف بزرگي را نشان ميدهد كه به اعتبار آن، خدشه وارد ميكند. بنابر اين لازم است با اجرايي كردن مناسب، همگام با تحولات بازار كسب و كار، پيشرفت كند.
بازاريابي
بازاريابي، بخش مهمي در جريان اقتصادي يك شركت است. استفاده از تمام ظرفيت بازاريابي آفلاين و آنلاين يك شركت بر عهده مديران ماركتينگ است. وب سايت شركتي، از آنجايي كه به همه كاربران اينترنت امكان دسترسي و ارتباط با شركت شما را ميدهد، يك كانال بازاريابي وسيع به حساب ميرود.
گرداوري اطلاعات مشتريان
وب سايت شما عملكردي فراتر از نشان دادن خدمات شما دارد! شما از طريق وب سايتتان ميتوانيد رفتار كاربران خود را در صفحه سايت رصد كنيد، آمار سني و جنسيتي كاربران خود و روزهاي بازديد از سايت را متوجه شويد، و با تحليل درست از آنها عملكرد شركت خود را بهبود ببخشيد. از سوي ديگر شما ميتوانيد براي مشتريانتان حساب كاربري در نظر بگيريد و با در اختيار داشتن اطلاعات آنها – مانند تلفن تماس – ارتباط خود را با آنها حفظ نماييد.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.
در دسترس بودن
چند درصد از افرادي كه شركت شما را ميشناسند ممكن است به صورت حضوري به ساختمان يا دفتر شما بيايند؟ حتي شايد كساني كه از طريق تماس بخواهند با شما براي اولين بار ارتباط بگيرند بنا به دلايلي آن را به تاخير بياندازند. از ميان تمامي اين راههاي ارتباطي راحتترين، در دسترسترين و سريعترين راه، وب سايت شما است. با عضويت در سايت فريلنسري بومران ميتوانيد پروژه برون سپاري كنيد.
صرفهجويي در هزينهها
در گذشته اولين كاري كه افراد براي معرفي شركت خود انجام ميدادند، تبليغات بود. از تبليغات به صورت تراكت گرفته تا تبليغات تلويزيوني. اين نوع تبليغات بسيار هزينهبر هستند و بودجه زيادي را به خود اختصاص ميدهند. اما امروزه روشهاي گوناگوني براي معرفي يك شركت وجود دارد.
درآمد جانبي
اگر وب سايت شما به قدي خوب و با كيفيت باشد كه روزانه بازديدكنندگان زيادي را به سمت خود جذب كند، ممكن است همكاران و شغلهاي مكمل شما را نيز به خود جذب نمايد. اينگونه شما ميتوانيد از طريق در نظر گرفتن يك فضاي تبليغاتي در سايت خود، با گرفتن تبليغات ساير شركتها، به كسب درآمد جانبي بپردازيد
تفاوتهاي بين طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك
ميان طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك، شباهتهاي زيادي وجود دارد. متخصصان در هر دو زمينه نياز به درك خوبي از تايپوگرافي، گرافيك و اصول طراحي دارند. اما تفاوتهايي هم در اين بين وجود دارد كه شامل 7 مورد زير است:با سايت استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.
طراحي پويا
طراحي گرافيك در نهايت به چاپ ميانجامد و به صورت فيزيكي به دست كاربر ميرسد. همين امر باعث ميشود كه تجربه اين نوع از طراحي، يك تجربهي يكسويه از طراح به سوي كاربر باشد. در حالي كه طراحي گرافيك وب، طراحي در بستر وب است و در يك ارتباط تعاملي و دوسويه با كاربر قرار ميگيرد. از اين رو طراحان وب بايد اطمينان پيدا كنند كه كاربران از حضور در سايتي كه در طراحي آن نقش داشتهاند، تجربه خوبي داشتند. اصولا طراحان گرافيك وب، به UX (تجربه كاربري) علاقه بيشتري دارند. براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.
حجم طراحي
طراحان همواره در خصوص ايدهها و زيباييشناسي دغدغه دارند، اما طراحان وب علاوه بر اينها در مورد بهينهسازي فايلهاي گرافيكي خود نيز همواره توجه ويزه دارند. تصاوير، موشن گرافيكها ، انيميشنها و ساير عناصر گرافيكي، هم بايد خوب به نظر برسند و هم به اندازه كافي حجم كمي داشته باشند تا سريع در همه دستگاهها بارگذاري شود. اگر زمان بارگذاري آنها طولاني باشد با ايجاد تجربه كاربري نا مناسب، باعث افزايش نرخ پرش (Bounce rate) سايت ميشوند. اين امر بر SEO سايت تاثير منفي دارد. در آكادمي بازاريابي ديجيتال بومران مقالات اين حوزه را دنبال كنيد. براي شروع كليك كنيد.
امكان اصلاح طرح
طراحان گرافيك تنها تا زماني امكان اصلاح طرح خود را دارند كه هنوز براي چاپ نرفته است. اگر اشكالي در طراحي باشد و چاپ آن صورت گيرد، جبران آن سخت است! اما طراحان وب اين فرصت را دارند كه حتي پس از انتشار طرحشان، اگر اصلاح يا اضافه كردن متن يا طرح جديد به آن لازم است، آن را انجام دهند. با اين حال بايد از هرگونه خطاي احتمالي جلوگيري شود چرا كه براي شركتهاي بزرگ كه مخاطبان زيادي دارند، چنين خطاهاي ضررهايي را به همراه دارد.
تناسبات جاي اندازه
يكي از تمايزات مهم بين طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك در درك آنها از پياده سازي طراحيشان بر اساس تناسبات و اندازهها است. طراحان گرافيك عمدتاً با اندازه سر و كار دارند. سوال هميشگي آنها اين است كه "طرح بايد چند در چند باشد؟" . اين در حالي است كه طراحان سايت بايد مقياس و تناسبات را در نظر بگيرند. آنها با آگاهي از متغير بودن اندازه طرحشان در صفحه نمايشهاي گوناگون، بايد طرحي پويا ارائه دهند؛ طرحي كه حتي اگر با گوشي هوشمند هم باز شود، محتواي بصري آن خوانا باشد و تجربه كاربري خوبي را ايجاد كند.
.
بوم مدل كسب و كار طرحوارهاي از چگونگي عملكرد يك كسبوكار است. منطقي كه هر كسبوكار يا سازمان به كمك آن پايداري خود را از لحاظ مالي حفظ ميكند و با سنجش ابعاد مختلف، كسبوكار را بيش از پيش در مسير موفقيت هدايت ميكند. بوم مدل كسبوكار با بررسي 9 قسمت كه در ادامه بيان ميشود، يك نقشه راه تمام و كمال براي دستيابي به اهداف كسبوكار را ارائه ميدهد. با استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.
.اجزاي بوم مدل كسب و كار
بوم كسب و كار از 9 قسمت تشكيل ميشود كه شامل موارد زير است:
- مشتريان
مشتري حلقه اصلي در زنجيره هر كسبوكاري به شمار ميآيد. مشتري شخصي است كه به خدمات ما نياز دارد. مشتري براي دريافت اين خدمات يا محصولات هزينهاي را پرداخت ميكند. براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيرد.
- ارزش پيشنهادي براي مشتري
محصولات يا خدماتي كه براي مشتري يا بخشي از مشتريان منفعت به همراه داشته باشد، ارزش ايجاده شده به حساب ميآيد. در واقع مشتريان به دليل ارزش پيشنهادي، يك كسبوكار را براي دريافت كالا يا خدمات مورد نيازشان انتخاب ميكنند. ارزش پيشنهادي ميتواند موارد مختلفي مثل راحتي، قيمت مناسب، كيفيت بالا، طراحي خاص، برند معتبر، سرعت و ... را در بر بگيرد.. در آكادمي بازاريابي ديجيتال بومران مقالات اين دوره را مطالعه كنيد براي شروع كليك كنيد.
- كانالهاي ارتباطي
كانالها همان راههاي ارتباطي صاحبان كسبوكار با مشتريان هستند. راههاي آنلاين يا آفلايني كه امكان ارتباط با مشتري را براي ما فراهم ميكنند،مانند موارد زير هستند:
تماس تلفني، حضور در محل توليد يا فروشگاه، تحويل فيزيكي، فضاي مجازي و شبكههاي اجتماعي و رسانههاي سنتي.
كانالها 5 كاركرد اصلي دارند:تعامل با مشتري
تعامل با مشتري را با كانالهاي ارتباطي اشتباه نگيريد!
اين قسمت به طور مشخص به چارچوب تعامل با مشتري ميپردازد. از خود بپرسيد مشتريان در كدام قسمت از مسير كسبوكارتان قرار گرفتهاند؟ آيا صرفاً مصرفكننده محصولات و خدمات شما هستند يا در فرآيند كسبوكار شما نقشهاي ديگري هم دارند؟ آيا شما در پي جذب مشتريان جديد هستيد يا ميخواهيد از مشتريان حال حاضرتان درآمد بيشتري كسب كنيد؟
درآمد
هر كسبوكاري با هدف ايجاد يك جريان درآمدي شكل ميگيرد. به عنوان مدير يك كسبوكار متناسب با نوع كسبوكارتان بايد تصميم بگيريد از چه روشي به درآمد ميرسيد.
- منابع كليدي
براي رسيدن به ارزشهاي تعيين شده و كسب برتري در رقابت با ساير كسبوكارها، هر كسبوكاري به منابعي احتياج دارد كه بايد به دقت آنها را مشخص كند. 4 نوع منبع شامل منابع انساني، فيزيكي، فكري و مالي وجود دارد. متناسب با اهداف كسبكار يا سازمان بايد منابع مورد نياز تعيين شوند تا در ميانهي راه با مسئلهي نبود يا كمبود آنها مواجه نشويم.
- فعاليتهاي كليدي
فعاليتهاي كليدي، فعاليتها و هستند كه يك كسب كار براي توليد ارزش، محصول يا خدمات، تا رساندن آن به دست مشتريان انجام ميدهند. اين فعاليتها ميتواند شامل موارد زير باشد:
ايجاد كردن و ساخت محصولات، طراحي، توسعه و ارائه خدمات، فروش، پشتيباني، يادگيري و ...
- شركاي كليدي
در چرخه فعاليتهاي يك كسبوكار، تمام فعاليتها الزاماً درون شركت صورت نميگيرد.
ممكن است موفقيت در يك مسير، وابسته به حضور افراد يا كسبوكارهاي ديگر در كنار كسبوكار ما باشد. يك مثال ساده: شركتي بزرگ را تصور كنيد كه براي مسائل مالي خود با يك شركت حسابرسي همكاري ميكند. اين دو شركت براي همديگر شركاي كليدي به حساب ميروند.
بنابراين شناخت و تعيين شركاي هر كسبوكار براي موفقيت هر چه بيشتر آن، مسئلهاي ضروري است.
- هزينهها
تمام مواردي كه در بالا به آنها اشاره شد، از جمله دستيابي به منابع كليدي، انجام فعاليتهاي كليدي و همكاري با شركاي كليدي، همگي به ايجاد هزينه منجر ميشوند. هزينهها را ميتوان در سه دستهي ثابت، متغير و يكباره، جاي داد. با سنجش ميزان هر يك از اين هزينهها همچنين سنجش نقدينگي و مديريت جريانهاي درآمدي، همواره بايد برآورد هزينهها را انجام داد.
با چه ابزارهايي سوشيال مديا را تحليل كنيم؟
ابزارهاي آناليز شبكههاي اجتماعي و بازاريابي آنها مانند دو چرخ موتورسيكلت عمل ميكنند. نبود هر يك از آنها شبكههاي اجتماعي را نا كارآمد ميكند. استفاده از ابزار آناليز به شما كمك ميكند تا بدانيد كدام يك از فعاليتهاي شما درست بوده و نتيجه خوبي داشته و در كدام قسمت اشتباه عمل كردهايد. دانستن اشتباهها و اصلاح آنها و تقويت نقاط قوت منجر به فعاليت موفقتر شما در شبكههاي اجتماعي ميشود. با آناليز اطلاعات به دست آمده از ابزار تجزيه و تحليل و قرار دادن آنها در كنار يكديگر ميتوانيد تصوير كاملي از فعاليت خود در شبكههاي اجتماعي بدست آوريد براي استخدام دوركاري بومران با ما همراه باشيد.
ابزارهاي تحليل سوشيال مديا
BuzzSumo
اين نرمافزار، يك ابزار آناليز جامع است كه براي تحليل محتوا به كار ميرود. ويژگي هايي مانند بررسي برند يا برند مانيتورينگ، social listing و بررسي رقبا از جمله فعاليتهايي است كه به كمك اين ابزار قابل انجام است. علاوه بر اين قابليت آناليز شبكههاي اجتماعي را نيز دارد براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد..
.
Brand24
اين ابزار قابليت آناليز و تحليل شبكههاي اجتماعي و وب را به طور همزمان دارد. شما ميتوانيد كلمههاي كليدي مرتبط با شركت خود را مورد بررسي قرار دهيد و ميزان موفقيت آنها را در شبكههاي اجتماعي بدانيد
اين موفقيت در قالب پارامترهاي مانند:
- engagement
- reach
- volume of mention
تعريف ميشود .به علاوه افرادي كه بيشتر شما را منشن كردهاند را نيز نمايش ميدهد.كلمات كليدي مرتبط با يك شركت ميتوانند شامل:نام آن شركت، آدرس وبسايت، هشتگهاي مربوط به آن شركت، كمپينهاي بازاريابي آن، نام كمپينهاي بازاريابي و هشتگهاي مرتبط با فعاليت آنها باشد. در آكادمي بازاريابي ديجيتال بومران مقالات به روز مطالعه كنيد براي شروع كليك كنيد.
Cyfe
اين ابزار يك داشبورد كامل براي آناليز كسب و كار شماست، كه علاوه بر قابليت آناليز شبكههاي اجتماعي ميتوانند در زمينه سئو، فروش،ايميل ماركتينگ و مانند اينها نيز اطلاعات جامع و خوبي را در اختيار شما قرار دهد. در اين مطلب بيشتر بر روي قابليتهاي اين ابزار در آناليز شبكههاي اجتماعي تمركز ميكند
غير مجاز مي باشدchedule
اين ابزار به عنوان يك ابزار مكمل در كنار ابزارهاي ديگري مانند brand24 به عنوان تقويم استفاده ميشود. استفاده از اين تقويم براي همهي مشاغل كوچك متوسط و بزرگ ميتواند كارآمد باشد.
ابزارغير مجاز مي باشدchedule عملكرد پستهاي شما را در شبكههاي اجتماعي نيز تجزيه و تحليل ميكند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده اقدامات خاصي را به شما توصيه ميكند.
Sprout Social
اين نرمافزار يك ابزار جامع براي مديريت شبكههاي اجتماعي است. به كمك اين ابزار ميتوانيد عملكرد خود را در رسانههاي اجتماعي يا سوشيال مدياها پيگيري كنيد.
اين پلتفرم ويژگيهاي زيادي را براي تجزيه و تحليل عملكرد شبكههاي اجتماعي، ميزان ،engagement ،ارسال پيامها و گوش دادن به مكالمات شبكههاي اجتماعي براي كسب و كارها ارائه ميدهد.