نقش بريف در برون سپاري پروژهها

۴ بازديد

بريف (brief) يا تفهيم نامه سند استانداردي است كه به طور كلي شامل يك يا دو صفحه مي‌شود. از طريق اين سند تمام اطلاعات مورد نياز براي تامين نيازهاي مشتري را به صورت يكجا و خلاصه از او دريافت مي‌شود. شركت‌هاي بزرگ اغلب براي همكاري به بريف شما توجه مي‌كنند.چرا كه فرآيند استاندارد سازي شده ارتباط با خود را بيشتر مي‌پسندند و به آن اعتماد دارند. به علاوه تفهيم نامه براي مشتريان كوچك نيز موجب شفافيت ارائه مي‌شود. استفاده از اين سند روند حركت شما و مشتري را حرفه‌اي‌تر مي‌كند.براي استخدام دوركاري بومران با ما همراه باشيد.

به اين ترتيب تيم شما در مسير انجام كار نيازمند اصلاحات كمتري بوده و كمتر از مسير اصلي خود منحرف مي‌شود.

 

اهيمت استفاده از بريف‌ها 

بريف‌ها اين اطمينان را براي شما ايجاد مي كنند كه به خوبي مشتري خود را شناخته‌ايد. پس از تكميل اين سند مي‌توانيد با كمك تيم متخصص خود يك پروپوزال دقيق بنويسيد. اگر ارتباط اوليه ميان شما و مشتري به درستي اتفاق افتاده باشد، پروپوزال نوشته شده دقيقاً با نيازهاي مشتري همخواني خواهد داشت. براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.

 

دستاوردهاي ارا‌ئه‌ي بريف 

  • معرفي كسب و كار شما به عنوان يك شريك ارزشمند در ارتباط با مشتري
  • فراهم آوردن اطلاعات مورد نياز براي تيم‌هاي مختلف طراحي و ايده پردازي در كسب و كار شما. اين اطلاعات به متخصصين ما مرتبط با هر حوزه كمك مي‌كند تا ايده هاي خلاقانه‌تر و صحيح‌تري را در رابطه با يك مشتري ارائه دهد و مطمئن باشند كه اين اين پيام‌هاي خلاقانه دقيقاً در راستاي اهداف و نيازهاي مشتري است .
  • شناخت چالش‌هاي اصلي براي يك مشتري و تلاش براي رفع آنها در الويت اول.
  • تعيين بودجه و انتظارات مشتري و ارائه خدمات بر اساس آن
  • ايجاد تفاهم ميان كارفرما و مشتري به صورت رسمي و جلوگيري از انتظارات غير واقعي در حين فرآيند كار

به طور كلي تفهيم‌نامه‌ها نقشه‌ي اصلي راه را براي ادامه پروژه مشخص مي‌كنند. بنابراين داشتن يك تفاهم‌نامه خوب براي موفقيت كسب و كار شما از اهميت ويژه اي برخوردار است. كسب و كارهاي تخصصي به ارائه بريف‌هاي درست و تكميل كامل آن از جانب مشتري بسيار اهميت مي‌دهند. نداشتن اطلاعات كافي در مورد مشتري، انتظارات و نوع و ارائه خدمات از جانب شما منجر به عدم رضايت مشتري در حين فرآيند تحويل پروژه خواهد شد.  در آكادمي  بازاريابي ديجيتال مقاله هاي بيشتر را مطالعه كنيد. كليك كنيد.

مزاياي استفاده از بريف‌ها

رفع ابهام 

بريف‌ها از ابهام و سوء تفاهم‌هاي مربوط به يك پروژه مي‌كاهد و ديگر نيازي نيست تا پس از عقد قرارداد در مورد قيمت‌ها و نحوه انجام كار تجديدنظر صورت گيرد. پس از ايجاد توافق و ابلاغ و تنظيم سند هر دو طرف مي توانند در هر بخش از كار در صورت ابهام به سند اوليه مراجعه كنند و از درستي مسير انجام پروژه اطمينان حاصل كنند. داشتن يك نقطه تمركز براي همه‌ي اهداف و اطلاعات براي يك كسب و كار بسيار ارزشمند است

 

خروجي بهتر

۷۹ درصد از كسب و كارهاي موفق اتفاق نظر دارند كه توليد يك كار خلاقانه خوب بدون داشتن يك بريف مناسب بسيار دشوار است. در واقع بريف نقطه شروع يك پروژه است كه از طريق آن وضعيت مالي، عملكرد يك برند، مشتريان هدف و موقعيت برندي كه قرار است براي آن پروژه را انجام دهيم، مشخص مي‌شود . اينكار به نوبه خود كمك مي‌كند تا راه حل‌هاي خلاقانه و موثري را متناسب با نيازهاي آن كسب و كار ارائه دهيد.

صرفه جويي در زمان 

بريفي كارآمد خواهند بود كه در ابتداي كار با دقت و حوصله تكميل شود. اگر فقط بريف را براي رفع تكليف يا گذراندن يك مرحله ابتدايي فرماليته تكميل مي‌كنيد بايد مطمئن باشيد كه در طول انجام پروژه قطعاً دچار مشكل خواهيد شد. جابجايي اهداف و خواسته‌هاي در طول انجام پروژه موجب صرف وقت بيشتر و البته متحمل شدن هزينه‌هاي بيشتري مي‌شود.

علاوه بر اين دو، اصطكاك به وجود آمده ميان كارفرما و مشتري بر اثر ابهامات موجود در انجام پروژه يا اطلاع نداشتن دقيق از نيازها و انتظارات يكديگر قطعاً در زمان تحويل پروژه و كيفيت پروژه نهايي تاثيرگذارند. بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه ۷۵% از كارفرماها و ۵۵٪ درصد از مشتريان اعلام كرده‌اند كه اغلب پروژه‌ها پس مشتريان

 از شروع پروژه تغيير مي‌كند.

اهميت موبايل فرندلي بودن وب سايتها

۶ بازديد

ريسپانسيو سايت( responsive design) يا موبايل فرندلي در طراحي وب‌سايت از اهميت ويژه اي برخوردار است. امروزه كاربران فضاي مجازي از وسايل مختلفي براي گردش در اينترنت استفاده مي‌كنند..

براي استخدام دوركاري بومران از سايت اقدام كنيد.

 

بنابراين براي اينكه شما بتوانيد رضايت مخاطبان را كسب كنيد بايد وب‌سايت شما در همه اشكال و ابعاد به خوبي نمايش داده شود. هرچقدر وب‌سايت شما قابليت نمايش داده شدن در ابعاد مختلف را داشته باشد، از ديدگاه كاربر استفاده از آن ساده‌تر است. ب. چرا كه مجبور به استفاده از وسيله‌ي خاصي براي مشاهده مطالب شما بر روي وب‌سايت نيست. اين ويژگي اهميت بسيار زيادي در موفقيت وب‌سايت شما دارد.

اهميت ريسپانسيو بودن سايت ها

افزايش رتبه بندي در موتورهاي جستجو

آپديت ارائه شده در ۲۶ فوريه سال ۲۰۱۵ براي الگوريتم گوگل اين امكان را فراهم آورد كه وب‌سايت‌هاي داراي قابليت نمايش در صفحه‌هاي گوشي تلفن همراه را شناسايي كرده و در رتبه‌بندي بالاتري قرار دهد. اين تغيير بر جستجوهاي تلفن همراه به تمام زبان‌هاي جهان تاثير گذاشته و تاثير قابل توجهي در نتايج جستجو و رتبه بندي آنها دارد. براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.

كاملاً مشخص است كه ريسپانسيو سايت در راستاي افزايش رضايت كاربر قرار گرفته است. به همين علت گوگل براي رتبه بندي نتايج جستجو اين فاكتور را نيز در نظر گرفته است بنابراين علاوه بر اينكه بايد به سادگي عناصر طراحي وب‌سايت خود توجه كنيد، عملكرد آن را نيز در صفحه تلفن همراه بهبود دهيد. در نتيجه رتبه بندي وب‌سايت شما در نتايج جستجوي طبيعي گوگل به شكل قابل توجهي افزايش خواهد داشت.

افزايش فروش از طريق وب‌سايت

حتما براي شما هم پيش آمده كه براي سفارش غذا از يك رستوران به وب‌سايت آن مراجعه كرده باشيد. اگر صفحه وب‌سايت باز شده با صفحه گوشي تلفن همراه همخواني نداشته باشد، براي انتخاب غذا از منوي موجود بر روي وب‌سايت دچار مشكل خواهيد شد. به طوري كه جابجايي نوك انگشت شما به اندازه چند ميليمتر مي‌تواند سفارش اشتباهي را براي شما ثبت كند. همين مسئله ساده باعث مي‌شود تا بسياري از كاربران تمايل به خريد از وب‌سايت شما را نداشته باشند. كاربران امروز شبكه‌هاي مجازي معمولاً براي وقت خود ارزش زيادي قائل هستند. وقتي رقباي شما امكانات بهتري را ارائه مي‌دهند قطعاً از خريد از وب‌سايت شما صرف نظر خواهند كرد. بنابراين استفاده از امكانات طراحي ريسپانسيو مي‌تواند به طور مستقيم بر روي ميزان درآمد شما از وب‌سايت تاثيرگذار باشد‌. براي آموزش بازاريابي ديجيتال كليك كنيد.

صرفه جويي در هزينه‌

اگر از ريسپانسيو سايت استفاده كنيد. لازم نيست تا چند ورژن مختلف از وب‌سايت خود داشته باشيد. اين قابليت علاوه بر صرفه جويي در زمان،در هزينه‌هاي شما براي طراحي وب‌سايت نيز صرفه جويي مي‌كند.

نتيجه گيري

داشتن يك ريسپانسيو سايت براي شما اين امكان را فراهم مي‌آورد تا محتواي وب‌سايت خود را در تمامي صفحات نمايش موجود به صورت كاملاً قابل قبول نمايش دهيد. سيال بودن طراحي براي اندازه‌ي صفحه‌هاي نمايش مختلف و رزولوشن‌هاي مختلف يك قابليت فوق العاده براي وب‌سايت شما به حساب مي‌آيد. به ياد داشته باشيد كه توليد دو ورژن متفاوت براي صفحات تلفن همراه و صفحات كامپيوتر اصلاً كار مقرون به صرفه اي نيست. اين كار تنها موجب صرف هزينه و زمان بيشتر مي‌شود در حالي كه هيچ مزيتي نسبت به طراحي‌هاي پاسخگو ندارد.

قابليت نمايش وب‌سايت شما در ابعاد كوچك صفحه نمايش موبايل ويژگي مطلوبي براي كاربران است. بنابراين شما با افزودن اين ويژگي مشتريان بيشتري را به خود جلب مي‌كنيد. به ياد داشته باشيد كه يك طراحي خوب زماني كارآمد است كه محتواي مناسبي نيز با آن همراه شود. وظيفه شما بعد از ايجاد يك طراحي خوب، ساده و پاسخگو توليد يك محتواي كارآمد براي كاربران است.

نقش اينفوگرافي در بازاريابي ديجيتال

۶ بازديد

 

اينفوگرافي مجموعه‌اي از طراحي‌هاي مينيمال، نمودارها و طرح‌هاي تصويري است كه اطلاعات را به شكل ساده و جذاب به مخاطب ارائه مي‌دهد. از طريق اين روش اطلاعات به شكلي واضح و سريع در اختيار مخاطب قرار‌مي‌گيرد. از طرفي گيرايي و جذابيت اين طرح‌ها توجه مخاطب را به خود جلب مي‌كند. به ياد داشته باشيد كه در طرح‌هاي اينفوگرافيك بايد بيشتر از جذابيت و گيرايي به مفهموم تصويري منتقل شده توجه داشته باشيددر سايت استخدام دوركاري بومران با ما همراه باشيد.

  

اينفوگرافي در بازاريابي

بازاريابان براي ايجاد آگاهي در مورد برند خود و افزايش درگيري مخاطبان با كسب‌وكار خود از اينفوگرافي استفاده مي‌كنند.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.

 

در واقع اينفوگرافي به بازاريابان كمك مي‌كند تا:

 

دستاوردهاي كسب‌وكار خود را نمايش دهند.

در مورد يك خبر ، يك محصول و يا خدمات جديد اطلاع رساني كنند.

كيفيت موزش در دوره‌هاي آنلاين و يا جزوه‌هاي خود را بهبود دهند.

و در نهايت در شبكه‌هاي اجتماعي مخاطبان را به خود جذب كنند.

اينفوگرافي در كسب‌وكارهاي كوچك

كسب‌وكارهاي كوچك و كارآفرينان از اينفوگرافي براي افزايش مخاطبان خود و شناساندن كسب‌وكار خود به مخاطبان استفاده مي‌كنند.

 

مزاياي آن براي اين كسب‌وكارها عبارت است از:

 

نشان دادن موفقيت‌هاي نام تجاري خود

نشان دادن مسير فكري خود به مخاطبان شبكه اجتماعي

استفاده در بخش فروش و نشان دادن كالا و خدمات به شكل بهتر

نشان دادن تاريخچه ي فعاليت‌هاي شركت

ايجاد خبرنامه‌ي جذاب

ايجاد وبينارهاي جذا

براي آموزش ديجيتال ماركتينگ رايگان كليك كنيد.

 

طراحي اينفوگرافي


نكات كليدي و نقاط قوت محتواي خود را تعيين كنيد

عنوان‌هاي اصلي و زير عنوان‌ها را به‌طور كامل مشخص كنيد.

طول پاراگراف‌ها را مشخص كنيد.

عبارات داخل متن را بنويسيد و در اختيار طراح قرار دهيد.

مشخش كردن قالب اينفوگرافي

براي انتخاب يك قالب مناسب اينفوگرافي به رنگ، فونت، نحوه‌ي چيدمان مطالب و ابعاد هر بخش توجه كنيد. همه‌ي اين موارد بايد با محتواي شما همخواني داشته باشد.

 

يكي از نكات مهم براي طراحي و يا انتخاب قالب دانستن نوع آن ست

توليد محتواي فروشگاه اينترنتي

۴ بازديد

توليد محتوا سايت هاي فروشگاهي داراي استراتژي خاص خود هستند.برندهاي موفق در زمينه‌ي تجارت الكترونيك با ارائه آموزش‌هاي كارآمد به مشتريان يا مشتريان به القوه خود در تمامي طول مسير فرآيند خريد به آنها كمك مي‌كنند تا خريد بهتر و آگاهانه‌تري را تجربه كنند. اين آموزش‌ها از طريق استراتژي‌هاي توليد محتوا انجام مي‌شود. ٖبراي استخدام دوركاري بومران با ما همراه باشيد.

 استراتژي توليد محتوا سايت فروشگاهي

هر كسب و كاري استراتژي توليد محتواي منحصر به فرد خود را دارد. وابسته به اينكه مشتري شما براي خريد چه فرآيندي را طي مي‌كند و به چه اطلاعاتي نياز دارد، مي‌توانيد محتواي مورد نظر او را توليد كنيد. شبه علاوه بايد نسبت به مشتريان خود شناخت كافي داشته باشيد و محتواي خود را در فرمتي توليد كنيد كه براي مشتري جذابيت داشته باشد و بيشترين ارتباط را با او برقرار كند.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان  با ما تماس بگيريد.

توليد محتوا فروشگاه اينترنتي

بازاريابي محتوا راهكار اتصال ميان مصرف كنندگان و صاحبان مشاغل است. در واقع مشتريان براي قرار گرفتن در فرآيند خريد نيازمند اطلاعاتي هستند كه صاحبان مشاغل بايد اين اطلاعات را از طريق محتواي توليد شده در وبلاگ، فيلم‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي به آنها ارائه دهند. به اين ترتيب در هر مرحله از فرآيند خريد سوالات مشتري توسط كسب و كار مورد نظر پاسخ داده مي‌شود.

اين تعريف براي فروشگاه‌هاي اينترنتي نيز صادق است. شما بايد در فروشگاه اينترنتي خود وبلاگ و محتواهايي را توليد كنيد كه به خريد آگاهانه‌ي مشتري كمك كند.

 شناختن مشتريان هدف 

براي توليد يك استراتژي محتواي كارآمد قبل از هر چيز بايد مخاطبان هدف خود را بشناسيد و رفتار جستجوي آنها و نحوه ارتباط آنها را با وب‌سايت خود به خوبي مشخص كنيد. مهم است بدانيد مخاطبان هدف شما دقيقا چه كلمات كليدي را جستجو مي‌كند و تلاش كنيد محتواي مناسبي براي اين كلمات كليدي توليد كنيد.

تعيين محتواي مورد علاقه‌ي مخاطبان

براي داشتن استراتژي توليد محتوا كارآمد علاوه بر سئوي محتواهاي توليد شده و استفاده از ظرفيت‌هاي موتورهاي جستجو بايد از ساير امگانات موجود در فضاي آنلاين نيز بهره ببريد.محتواي توليد شده در شبكه‌هاي اجتماعي، تصاوير و محتواهاي ويدئويي براي شناساندن محصولات شما به مشتريان بالقوه بسياركارآمدند.

وابسته به اينكه مخاطبان شما را چه افرادي تشكيل مي‌دهند، نوع محتواي توليدي خود را تعيين كنيد. براي مثال براي جوانان محتواي متني كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. اين گروه از افراد بيشتر علاقه‌مند به دريافت اطلاعات از طريق محتواهاي سرگرم‌كننده و بصري هستند. اگر محصول شما يك محصول تخصصي است بايد از محتواهاي متني براي توضيحات دقيق تكنولوژيكي آن استفاده كنيد. بنابراين محتواهاي سرگرم كننده در كار شما كاربرد چنداني نخواهد داشت.

با وجود اين كه محتواي توليدي توسط هر وب‌سايت فروشگاهي وابسته به محصول و خدمات آن متفاوت خواهد بود اما بخشهاي مشتركي براي همه‌ي وب‌سايت‌هاي فروشگاهي وجود دارد.  در آكادمي ديجيتال ماركتينگ بومران مقالات را دنبال كنيد. براي شروع كليك كنيد.

 

تبليغات از طريق كانال‌هاي موجود

پس از توليد يك محتوا سايت هاي فروشگاهي خوب وقت آن رسيده تا بتوانيد آن را به خوبي تبليغ كنيد. ايجاد يك محتواي الكترونيكي به تنهايي براي وب‌سايت شما تاثيري ندارد. اگر چه سوالي سئوي محتوا مي‌تواند آن را در الويت‌ نتايج جستجوي طبيعي نمايش دهد اما فعاليت صرفاً در اين حوزه كارآمدي لازم را براي محصولات و خدمات شما را نخواهد داشت.

در اين بخش بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود براي تبليغ و شناساندن محصولات و خدمات خود به مشتريان بالقوه استفاده كنيد.

 شبكه‌هاي اجتماعي

اين روزها شبكه‎‌هاي اجتماعي يكي از تاثير گذارترين رسانه‌ها در بين مردم است. اما قبل از اينكه فعاليت‌هاي خود را در اين شبكه آغاز كنيد، بايد بدانيد مخاطبان هدف شما بيشتر از كدام يك از شبكه‌هاي اجتماعي موجود استفاده مي‌كنند. اهداف شما چيست و چه بودجه براي اين فعاليت در نظر گرفته‌ايد. براي شروع بهتر است از يك يا چند كانال اصلي شروع كنيد و سعي كنيد مطالب با كيفيت و جذاب را براي مخاطبان خود توليد كنيد. بر اساس نتايج به دست آمده در يك دوره زماني مشخص استراتژي‌هاي خود را متمركز تر كنيد.

 ايميل ماركتينگ

ايميل ماركتينگ بخشي از استراتژي‌هاي توليد محتوا سايت هاي فروشگاهي است. با استفاده از دريافت ايميل‌هاي مخاطبان خود آنها را از جديدترين محصولات و خدمات خود آگاه كنيد. مقالات جديدي را كه در وبلاگ خود منتشر كرده‌ايد به آنها معرفي كنيد و آنها را از شرايط مسابقات و قرعه كشي‌هاي آينده آگاه كنيد.

اهميت داستانگويي در ماركتينگ

۲ بازديد
استوري تلينگ يا داستان سرايي يكي از بخش‌هاي مهم برندينگ است كه براي هر كسب و كاري از اهميت ويژه اي برخوردار است. برند شما از ابتداي شكل‌گيري تا رسيدن به دستاوردهاي بزرگ مسيري را طي مي‌كند كه اين مسير شخصيتي داستان‌گونه از كسب و كار شما مي‌سازد. اين داستان بايد به اندازه‌اي جذاب، دوست داشتني و هدفمند باشد كه مخاطب به دنبال كردن آن علاقه‌مند شود.با سايت استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.

استوري تلينگ چيست؟

همان طور كه از كلمات به كار برده در اين اصطلاح پيداست. استوري تلينگ دقيقا مانند نوشتن يك داستان يا يك رمان است. داستاني جذاب است كه هدف مشخصي را دنبال كند. از جايي شروع شود اتفاقاتي را به هم وصل كند و سرانجام در جايي به پايان برسد. داستان يك برند نيز داستان ايده‌ها، خلاقيت‌ها و شكست ها و پيروزي هايي است كه در طي مسير يك برند براي آن اتفاق مي‌افتد. و سرانجام آن را به يك هدف نهايي كه همان توليد يك محصول يا خدمت مشخص است مي‌رساند.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.

زمينه‌هاي داستان سرايي در كسب و كار

داستان سرايي براي كسب و كارها به طور كلي در چهار گروه اصلي دسته‌بندي مي‌شود. اين چهار گروه عبارتند از:

داستان‌هاي شهودي

اين روش داستان گويي از باور و ديدگاه افراد مختلف در مورد شما ساخته مي‌شود. به اين ترتيب با استفاده از مثال‌هاي جذاب و واقعي ترفندهاي خود را براي مبارزه با مشكلات و ايجاد تحول بيان مي‌كنيد. بيان كردن موفقيت‌ها بدون استفاده از مثال‌هاي شهودي مي‌تواند كسل كننده باشد. اما بيان مشكل از ديدگاه ساير افراد و تلاش شما براي رفع اين مشكل براي مخاطب جذاب خواهد بود

داستان‌هاي معرفي گونه

اين روش داستان سرايي در واقع ارتباط ميان زندگي حرفه‌اي و زندگي شخصي شما را بيان مي‌كند. گاهي به كمك اين روش ارزش‌هاي شخصي يا كاري نيز بيان مي‌شوند. اما در ساده ترين حالت تنها با بيان زندگي روزمره خود و جايگاه كسب و كار و برندتان در اين زندگي، مي‌توانيد با مخاطب ارتباط برقرار كنيد.
داستان شكل گيري يك برند
اين روش داستان نويسي گذشته شما را به آينده شما متصل مي‌كند. در اين داستان شما در مورد نقاط عطفي در زندگي خود صحبت مي‌كنيد كه باعث شده تا امروز در اين جايگاه كاري قرار بگيريد. براي آموزش ديجيتال ماركتينگ به صورت رايگان كليك كنيد.

داستان شركت

اميد قدرتمندترين احساس در سرتاسر جهان است. بيان اينكه امروز در كدام موقعيت ايستاده‌ايد و در آينده چه موقعيتي را براي خود پيش‌بيني مي‎كنيد نيز نوعي از روش داستان سرايي است. شما در اين روش در مورد آينده كسب و كار خود صحبت مي‌كنيد. مي‌توانيد در مورد يك چالش غير منتظره در كسب و كار خود صحبت كنيد. يا مسيري را به مخاطب نشان دهيد كه ممكن است هرگز به آن فكر نكرده باشد.
المانهاي اصلي ستوري تلينگ
  1. هر داستان موفقي بايد يك قهرمان داشته باشد. شركت شما مي‌تواند نقش قهرمان داستان خود را بازي كند، اما موثرترين داستان‌هاي بازاريابي آنهايي هستند كه مشتري خود را به عنوان يك قهرمان ترسيم مي‌كند
  2. معمولاً در داستان‌ها قهرمان داستان مسير خود را از يك مكان مشخص ولي ناآرام شروع مي‌كند. در داستان سرايي براي برند نيز بايد از اين قاعده پيروي كنيد. يعني تلاش كنيد تا زندگي مخاطب قبل از استفاده از محصول خود را به نمايش بگذاريد
  3. درمسير داستان هميشه يك اتفاق، تنش يا درگيري و قهرمان را در برمي‌گيرد . كه اغلب از طريق يك رويداد بزرگ يا يك اتفاق ناگوار و اجتناب‌ناپذير رخ مي‌دهد. در مورد داستان يك برند نيز شما بايد تلاش كنيد تا قهرمان داستان خود را دچار مشكل كنيد
  4. در نهايت در انتهاي داستان وقت آن رسيده تا نتيجه گيري رخ دهد. در واقع در اين مرحله تحولات و تنش‌هاي قهرمان داستان به پايان مي‌رسد و زندگي او تا حدودي به حالت عادي برمي‌گردد.

چگونه استوري اينستاگرام را تحليل كنيم؟

۲ بازديد


. اينستاگرام به عنوان يك شبكه اجتماعي ساده و كارآمد چند سالي است كه جاي خود را ميان مردم كشورهاي مختلف دنيا، مخصوصاً مردم كشور ما باز كرده است. بنابراين استفاده از قابليت‌هاي اين شبكه براي كسب و كارها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. يكي از قابليت‌هاي جذاب اينستاگرام امكان به اشتراك گذاري استوري از طريق اين شبكه است. با سايت
استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.


استوري‌ها در فرمت‌هاي مختلف و در يك دوره زماني ۲۴ ساعته براي دنبال كنندگان شما نمايش داده مي‌شوند. در ابتدا از اين قابليت صرفاً جهت سرگرمي يا به اشتراك گذاري زندگي روزمره توسط مخاطبان استفاده مي‌شد..
نكات كليدي استوري‌ اينستاگرام
بر اساس نتايج به دست آمده از مطالعات ده‌ها هزار برند، فاكتورهاي مختلفي بر ميزان موفقيت استوري‌ها تاثيرگذار است. در ادامه به تعدادي از اين عوامل اشاره مي‌كنيم.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.
تعداد اسلايد استوري
شما مي توانيد در هر دوره‌ي انتشار استوري چندين اسلايد را با مخاطبان خود به اشتراك بگذاريد. انتخاب تعداد مناسب اسلايدها بر ميزان ديده شدن و موفقيت استوري‌هاي شما تاثيرگذار است.
نرخ زمان توقف
نرخ زمان توقف، يكي از پارامترهاي كارآمد در تحليل استوري هاي اينستاگرام است. اگر شما ميزان نرخ زمان توقف را نسبت به هر اسلايد مورد توجه قرار دهيد، خواهيد دانست كه استوري‌هاي شما تا چه حد توسط مخاطبان دنبال شده است. واضح است كه با افزايش تعداد اسلايد‌هاي يك استوري مقدار نرخ زمان توقف براي اسلايدهاي آخر به شكل محسوسي كاهش پيدا مي‌كند.براي آموزش ديجيتال ماركتينگ كليك كنيد
نرخ مشاهده
اين پارامتر به طور كلي نشان مي‌دهد كه چه تعداد از افراد تمام اسلايدهاي استوري روزانه شما را مشاهده كرده اند.
افزايش رقابت در حوزه توليد محتوا به شكل استوري باعث شده تا به طور كلي مخاطبان از مشاهده استوري‌هاي متعدد خسته شوند. همين موضوع در آمار به دست آمده براي نرخ مشاهده به خوبي مشخص اس
نرخ پسروي
نرخ پسروي براي همه بازاريابان بسيار جذاب است. بازگشت افراد به استوري بعدي به اين معني است كه آنها مي‌خواهند به محتواي توليد شده توسط شما توجه بيشتري نشان دهند.
نرخ خروج
نحوه خروج نشانگر تعداد افرادي است كه تا قبل از اتمام استوري‌هاي شما از آن خارج شده اند. از طريق تنظيمات اينستاگرام مي‌توانيد تمامي اين پارامترها را براي استوري‌هاي ۱۴ روز گذشته‌ي صفحه خود پيدا كنيد..