توليد محتوا سايت هاي فروشگاهي داراي استراتژي خاص خود هستند.برندهاي موفق در زمينهي تجارت الكترونيك با ارائه آموزشهاي كارآمد به مشتريان يا مشتريان به القوه خود در تمامي طول مسير فرآيند خريد به آنها كمك ميكنند تا خريد بهتر و آگاهانهتري را تجربه كنند. اين آموزشها از طريق استراتژيهاي توليد محتوا انجام ميشود. ٖبراي استخدام دوركاري بومران با ما همراه باشيد.
استراتژي توليد محتوا سايت فروشگاهي
هر كسب و كاري استراتژي توليد محتواي منحصر به فرد خود را دارد. وابسته به اينكه مشتري شما براي خريد چه فرآيندي را طي ميكند و به چه اطلاعاتي نياز دارد، ميتوانيد محتواي مورد نظر او را توليد كنيد. شبه علاوه بايد نسبت به مشتريان خود شناخت كافي داشته باشيد و محتواي خود را در فرمتي توليد كنيد كه براي مشتري جذابيت داشته باشد و بيشترين ارتباط را با او برقرار كند.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.
توليد محتوا فروشگاه اينترنتي
بازاريابي محتوا راهكار اتصال ميان مصرف كنندگان و صاحبان مشاغل است. در واقع مشتريان براي قرار گرفتن در فرآيند خريد نيازمند اطلاعاتي هستند كه صاحبان مشاغل بايد اين اطلاعات را از طريق محتواي توليد شده در وبلاگ، فيلمها و شبكههاي اجتماعي به آنها ارائه دهند. به اين ترتيب در هر مرحله از فرآيند خريد سوالات مشتري توسط كسب و كار مورد نظر پاسخ داده ميشود.
اين تعريف براي فروشگاههاي اينترنتي نيز صادق است. شما بايد در فروشگاه اينترنتي خود وبلاگ و محتواهايي را توليد كنيد كه به خريد آگاهانهي مشتري كمك كند.
شناختن مشتريان هدف
براي توليد يك استراتژي محتواي كارآمد قبل از هر چيز بايد مخاطبان هدف خود را بشناسيد و رفتار جستجوي آنها و نحوه ارتباط آنها را با وبسايت خود به خوبي مشخص كنيد. مهم است بدانيد مخاطبان هدف شما دقيقا چه كلمات كليدي را جستجو ميكند و تلاش كنيد محتواي مناسبي براي اين كلمات كليدي توليد كنيد.
تعيين محتواي مورد علاقهي مخاطبان
براي داشتن استراتژي توليد محتوا كارآمد علاوه بر سئوي محتواهاي توليد شده و استفاده از ظرفيتهاي موتورهاي جستجو بايد از ساير امگانات موجود در فضاي آنلاين نيز بهره ببريد.محتواي توليد شده در شبكههاي اجتماعي، تصاوير و محتواهاي ويدئويي براي شناساندن محصولات شما به مشتريان بالقوه بسياركارآمدند.
وابسته به اينكه مخاطبان شما را چه افرادي تشكيل ميدهند، نوع محتواي توليدي خود را تعيين كنيد. براي مثال براي جوانان محتواي متني كمتر مورد توجه قرار ميگيرد. اين گروه از افراد بيشتر علاقهمند به دريافت اطلاعات از طريق محتواهاي سرگرمكننده و بصري هستند. اگر محصول شما يك محصول تخصصي است بايد از محتواهاي متني براي توضيحات دقيق تكنولوژيكي آن استفاده كنيد. بنابراين محتواهاي سرگرم كننده در كار شما كاربرد چنداني نخواهد داشت.
با وجود اين كه محتواي توليدي توسط هر وبسايت فروشگاهي وابسته به محصول و خدمات آن متفاوت خواهد بود اما بخشهاي مشتركي براي همهي وبسايتهاي فروشگاهي وجود دارد. در آكادمي ديجيتال ماركتينگ بومران مقالات را دنبال كنيد. براي شروع كليك كنيد.
تبليغات از طريق كانالهاي موجود
پس از توليد يك محتوا سايت هاي فروشگاهي خوب وقت آن رسيده تا بتوانيد آن را به خوبي تبليغ كنيد. ايجاد يك محتواي الكترونيكي به تنهايي براي وبسايت شما تاثيري ندارد. اگر چه سوالي سئوي محتوا ميتواند آن را در الويت نتايج جستجوي طبيعي نمايش دهد اما فعاليت صرفاً در اين حوزه كارآمدي لازم را براي محصولات و خدمات شما را نخواهد داشت.
در اين بخش بايد از تمامي ظرفيتهاي موجود براي تبليغ و شناساندن محصولات و خدمات خود به مشتريان بالقوه استفاده كنيد.
شبكههاي اجتماعي
اين روزها شبكههاي اجتماعي يكي از تاثير گذارترين رسانهها در بين مردم است. اما قبل از اينكه فعاليتهاي خود را در اين شبكه آغاز كنيد، بايد بدانيد مخاطبان هدف شما بيشتر از كدام يك از شبكههاي اجتماعي موجود استفاده ميكنند. اهداف شما چيست و چه بودجه براي اين فعاليت در نظر گرفتهايد. براي شروع بهتر است از يك يا چند كانال اصلي شروع كنيد و سعي كنيد مطالب با كيفيت و جذاب را براي مخاطبان خود توليد كنيد. بر اساس نتايج به دست آمده در يك دوره زماني مشخص استراتژيهاي خود را متمركز تر كنيد.
ايميل ماركتينگ
ايميل ماركتينگ بخشي از استراتژيهاي توليد محتوا سايت هاي فروشگاهي است. با استفاده از دريافت ايميلهاي مخاطبان خود آنها را از جديدترين محصولات و خدمات خود آگاه كنيد. مقالات جديدي را كه در وبلاگ خود منتشر كردهايد به آنها معرفي كنيد و آنها را از شرايط مسابقات و قرعه كشيهاي آينده آگاه كنيد.