تفاوتهاي بين طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك
ميان طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك، شباهتهاي زيادي وجود دارد. متخصصان در هر دو زمينه نياز به درك خوبي از تايپوگرافي، گرافيك و اصول طراحي دارند. اما تفاوتهايي هم در اين بين وجود دارد كه شامل 7 مورد زير است:با سايت استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.
طراحي پويا
طراحي گرافيك در نهايت به چاپ ميانجامد و به صورت فيزيكي به دست كاربر ميرسد. همين امر باعث ميشود كه تجربه اين نوع از طراحي، يك تجربهي يكسويه از طراح به سوي كاربر باشد. در حالي كه طراحي گرافيك وب، طراحي در بستر وب است و در يك ارتباط تعاملي و دوسويه با كاربر قرار ميگيرد. از اين رو طراحان وب بايد اطمينان پيدا كنند كه كاربران از حضور در سايتي كه در طراحي آن نقش داشتهاند، تجربه خوبي داشتند. اصولا طراحان گرافيك وب، به UX (تجربه كاربري) علاقه بيشتري دارند. براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.
حجم طراحي
طراحان همواره در خصوص ايدهها و زيباييشناسي دغدغه دارند، اما طراحان وب علاوه بر اينها در مورد بهينهسازي فايلهاي گرافيكي خود نيز همواره توجه ويزه دارند. تصاوير، موشن گرافيكها ، انيميشنها و ساير عناصر گرافيكي، هم بايد خوب به نظر برسند و هم به اندازه كافي حجم كمي داشته باشند تا سريع در همه دستگاهها بارگذاري شود. اگر زمان بارگذاري آنها طولاني باشد با ايجاد تجربه كاربري نا مناسب، باعث افزايش نرخ پرش (Bounce rate) سايت ميشوند. اين امر بر SEO سايت تاثير منفي دارد. در آكادمي بازاريابي ديجيتال بومران مقالات اين حوزه را دنبال كنيد. براي شروع كليك كنيد.
امكان اصلاح طرح
طراحان گرافيك تنها تا زماني امكان اصلاح طرح خود را دارند كه هنوز براي چاپ نرفته است. اگر اشكالي در طراحي باشد و چاپ آن صورت گيرد، جبران آن سخت است! اما طراحان وب اين فرصت را دارند كه حتي پس از انتشار طرحشان، اگر اصلاح يا اضافه كردن متن يا طرح جديد به آن لازم است، آن را انجام دهند. با اين حال بايد از هرگونه خطاي احتمالي جلوگيري شود چرا كه براي شركتهاي بزرگ كه مخاطبان زيادي دارند، چنين خطاهاي ضررهايي را به همراه دارد.
تناسبات جاي اندازه
يكي از تمايزات مهم بين طراح گرافيك سايت و طراح گرافيك در درك آنها از پياده سازي طراحيشان بر اساس تناسبات و اندازهها است. طراحان گرافيك عمدتاً با اندازه سر و كار دارند. سوال هميشگي آنها اين است كه "طرح بايد چند در چند باشد؟" . اين در حالي است كه طراحان سايت بايد مقياس و تناسبات را در نظر بگيرند. آنها با آگاهي از متغير بودن اندازه طرحشان در صفحه نمايشهاي گوناگون، بايد طرحي پويا ارائه دهند؛ طرحي كه حتي اگر با گوشي هوشمند هم باز شود، محتواي بصري آن خوانا باشد و تجربه كاربري خوبي را ايجاد كند.
.