اهميت داستانگويي در ماركتينگ

۳ بازديد
استوري تلينگ يا داستان سرايي يكي از بخش‌هاي مهم برندينگ است كه براي هر كسب و كاري از اهميت ويژه اي برخوردار است. برند شما از ابتداي شكل‌گيري تا رسيدن به دستاوردهاي بزرگ مسيري را طي مي‌كند كه اين مسير شخصيتي داستان‌گونه از كسب و كار شما مي‌سازد. اين داستان بايد به اندازه‌اي جذاب، دوست داشتني و هدفمند باشد كه مخاطب به دنبال كردن آن علاقه‌مند شود.با سايت استخدام دوركاري بومران همراه باشيد.

استوري تلينگ چيست؟

همان طور كه از كلمات به كار برده در اين اصطلاح پيداست. استوري تلينگ دقيقا مانند نوشتن يك داستان يا يك رمان است. داستاني جذاب است كه هدف مشخصي را دنبال كند. از جايي شروع شود اتفاقاتي را به هم وصل كند و سرانجام در جايي به پايان برسد. داستان يك برند نيز داستان ايده‌ها، خلاقيت‌ها و شكست ها و پيروزي هايي است كه در طي مسير يك برند براي آن اتفاق مي‌افتد. و سرانجام آن را به يك هدف نهايي كه همان توليد يك محصول يا خدمت مشخص است مي‌رساند.براي مشاور ديجيتال ماركتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.

زمينه‌هاي داستان سرايي در كسب و كار

داستان سرايي براي كسب و كارها به طور كلي در چهار گروه اصلي دسته‌بندي مي‌شود. اين چهار گروه عبارتند از:

داستان‌هاي شهودي

اين روش داستان گويي از باور و ديدگاه افراد مختلف در مورد شما ساخته مي‌شود. به اين ترتيب با استفاده از مثال‌هاي جذاب و واقعي ترفندهاي خود را براي مبارزه با مشكلات و ايجاد تحول بيان مي‌كنيد. بيان كردن موفقيت‌ها بدون استفاده از مثال‌هاي شهودي مي‌تواند كسل كننده باشد. اما بيان مشكل از ديدگاه ساير افراد و تلاش شما براي رفع اين مشكل براي مخاطب جذاب خواهد بود

داستان‌هاي معرفي گونه

اين روش داستان سرايي در واقع ارتباط ميان زندگي حرفه‌اي و زندگي شخصي شما را بيان مي‌كند. گاهي به كمك اين روش ارزش‌هاي شخصي يا كاري نيز بيان مي‌شوند. اما در ساده ترين حالت تنها با بيان زندگي روزمره خود و جايگاه كسب و كار و برندتان در اين زندگي، مي‌توانيد با مخاطب ارتباط برقرار كنيد.
داستان شكل گيري يك برند
اين روش داستان نويسي گذشته شما را به آينده شما متصل مي‌كند. در اين داستان شما در مورد نقاط عطفي در زندگي خود صحبت مي‌كنيد كه باعث شده تا امروز در اين جايگاه كاري قرار بگيريد. براي آموزش ديجيتال ماركتينگ به صورت رايگان كليك كنيد.

داستان شركت

اميد قدرتمندترين احساس در سرتاسر جهان است. بيان اينكه امروز در كدام موقعيت ايستاده‌ايد و در آينده چه موقعيتي را براي خود پيش‌بيني مي‎كنيد نيز نوعي از روش داستان سرايي است. شما در اين روش در مورد آينده كسب و كار خود صحبت مي‌كنيد. مي‌توانيد در مورد يك چالش غير منتظره در كسب و كار خود صحبت كنيد. يا مسيري را به مخاطب نشان دهيد كه ممكن است هرگز به آن فكر نكرده باشد.
المانهاي اصلي ستوري تلينگ
  1. هر داستان موفقي بايد يك قهرمان داشته باشد. شركت شما مي‌تواند نقش قهرمان داستان خود را بازي كند، اما موثرترين داستان‌هاي بازاريابي آنهايي هستند كه مشتري خود را به عنوان يك قهرمان ترسيم مي‌كند
  2. معمولاً در داستان‌ها قهرمان داستان مسير خود را از يك مكان مشخص ولي ناآرام شروع مي‌كند. در داستان سرايي براي برند نيز بايد از اين قاعده پيروي كنيد. يعني تلاش كنيد تا زندگي مخاطب قبل از استفاده از محصول خود را به نمايش بگذاريد
  3. درمسير داستان هميشه يك اتفاق، تنش يا درگيري و قهرمان را در برمي‌گيرد . كه اغلب از طريق يك رويداد بزرگ يا يك اتفاق ناگوار و اجتناب‌ناپذير رخ مي‌دهد. در مورد داستان يك برند نيز شما بايد تلاش كنيد تا قهرمان داستان خود را دچار مشكل كنيد
  4. در نهايت در انتهاي داستان وقت آن رسيده تا نتيجه گيري رخ دهد. در واقع در اين مرحله تحولات و تنش‌هاي قهرمان داستان به پايان مي‌رسد و زندگي او تا حدودي به حالت عادي برمي‌گردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.